Schouders zijn moeilijke spieren om te laten groeien. Het is niet alleen moeilijk om voldoende tijd te vinden om je erop te concentreren, maar je schouders kunnen ook heel gemakkelijk uitgeput raken, dus als je niet oppast, kunnen ze beschadigd raken of zelfs scheuren.

We waren op zoek naar één beweging die zou helpen onze schouders op te bouwen, en fitnessmodel en trainer Mike Chabot sprak hiervoor met MensHealth, met als resultaat deze Lateral Raise, zoals te zien is in de video hierboven.

De meeste jongens doen Lateral Raises zowel staand als zittend. Dat is prima, maar als je je echt op je schouders wilt richten, zit je in de variant van Chabot op een rechtstaande bank, om je zo puur op je schouders te focussen.

“Ik laat je vandaag een superleuke schouderoefening zien om de pomp ongelooflijk te maken,” zegt hij in de video. Terwijl hij de Lateral Raise uitvoert, zegt hij: “Ga twee seconden naar boven, twee seconden naar beneden, en je stopt bij driekwart.” Dit benadrukt echt de deltoids en staat je niet toe om een ​​pauze te nemen tussen de herhalingen door.

Door de beweging langzaam en precies uit te voeren en je armen perfect recht te houden, richt je je puur op de schouders, dus je zou geen andere beweging nodig hebben om de oefening uit te voeren.

“Wat je probeert te doen, is om zover mogelijk naar buiten te reiken”, zegt Chabot. “Dit zorgt ervoor dat de samentrekking 100% op de schouder ligt.”