Eieren zijn rijk aan ijzer, wat kan helpen haarverlies te voorkomen.

Laat al die potjes Nivea en L’oreal anti-age maar staan. Goede voeding, dat is waar je huid van opknapt. Door verschillende soorten voeding te combineren, kan je je uiterlijk flink verbeteren. Wist je bijvoorbeeld dat spinazi het wit in je ogen helder houdt? Lees dit artikel verder om te leren hoe jij er ook mooier uit kan zien, met slechts wat aanpassingen in je dieet.

Eieren

Eieren zijn de ultieme keuze als je op zoek bent naar een snelle snack. Klaarmaken is eenvoudig, en ze zijn nog rijk aan ijzer en eiwit ook. Het ijzer in de eieren helpt haaruitval te voorkomen. Daarnaast bevatten eieren veel zwavel (de stinkgeur van de ‘rotte ei’), die ervoor zorgt dat je haar zacht en glad blijft. Een groot ei bevat zo’n 7 gram eiwit, die er weer voor zorgen dat je spieren goed herstellen na een workout. De stoffen luteïne en zeaxanthine zijn de aanwezige antioxidanten in eidooiers en worden verondersteld te helpen de ogen te beschermen tegen schade als gevolg van ultraviolette straling van de zon.

Bananen
[ad#Google Adsense-2]Een banaan is een voedzaam stuk fruit die je huid mooi en elastisch houdt. Dingen als het roken van sigaretten zorgen ervoor dat je veel schade toebrengt aan de elasticiteit van de huid. De kalium in bananen helpt dit te verbeteren. En daarnaast is een banaan gewoon erg lekker. Een gezonde snack maken? Snijd dan de banaan doormidden, smeer er een lepel volle yoghurt overeen. Strooi dan wat honing, noten, kersen en granola over de banaan, en je hebt een heerlijke crunch-snack.

Spinazie

Hoewel je er waarschijnlijk geen bulkende spieren van krijgt zoals onze oude vriend Popeye, bevat spinazie toch veel ingrediënten die je lichaam een stuk gezonder maken. Zo is het rijk aan carotenoïde luteine en zeaxanthine, die geweldig zijn om het wit in je hogen helder te houden. Een stuk spinazie in een salade, verandert je maaltijd in een echte oppepper. Het ijzer-rijke groen is ook een perfecte toevoeging bij een stuk biefstuk. Bak de biefstuk naar wens en kook wat spinazie in een pan zonder water. Knijp het uit na enkele minuten. Haal van het vuur en meng het in zware room en wat blauwe kaas. Een beetje kruiden, en serveren maar.

Rode Bieten

Onze paarse vrienden zijn een sterke bondgenoot als het aankomt op het op peil houden van je uiterlijk. Rode biet bevat betaine, een bio-actieve stof die helpt bij de afbraak van vetten. Het sap bevat daarnaast ook een vorm van chloor, die je spijsvertering helpt te versnellen. Nu is bietensap nou niet bepaald het lekkerste voedingsmiddel, maar het is goed te combineren met bijvoorbeeld een theelepel door je salade heen. Heb je nog nooit rode bieten op? Dan is er ook nog een leuk na-effectje. Maar die mag je zelf ontdekken.

Druivenpitolie

Deze nieuwe soort olie is perfect voor over salades of op Italiaans brood. In de cosmetica wordt het gebruikt als huidverzachter, maar het is ook rijk aan vitamine E, die de aanmaak van rimpels tegengaat. Gebruik het zoals je olijfolie zou gebruiken. Het heeft een behoorlijke geur, wat betekent dat het geweldig is om in te bakken of om te gebruiken als dressing voor salades, toast en marinades. Giet op de grill wat druivenpitolie, zout en balsamico, en je hebt een perfecte start voor je maaltijd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*