Recensie: Op de cover van Men’s Health in 100 dagen

Het is dan ook een desillusie als ik ze vertel dat het ultieme programma of dieet niet bestaat en ik ze er ook niet aan kan helpen

Bovenstaand citaat is een perfect voorbeeld van de insteek waar dit boek mee is geschreven. Fitnessexpert en lifestylecoach Guy van der Reijden beschrijft in dit 221 pagina tellende boek hoe je binnen 100 dagen een gespierd, slank en gezond lichaam kan krijgen. Je leest daarnaast het verhaal van acteur Mark van Eeuwen (GTST), de proefpersoon op wie Guy zijn methode toepast.

Op 8 december begint zijn training. Hij weegt op dat moment 86,5 kg, heeft 18% lichaamsvet en 16 kilo vetmassa. Na de methode van Guy heeft hij op 12 maart 2011 de volgende kenmerken: 81,3 kg, 12% lichaamsvet en 9 kilo vetmassa. Een enorme vooruitgang dus.

Het mooie van dit boek is dat het geen standaard afvalboek is. Niemand die je in dit boek vertelt dat je ‘Programma A’ moet volgen om vervolgens binnen 3 weken eruit te zien als Sylvester Stallone. Guy beschrijft heel duidelijk – met behulp van afbeeldingen – dat er verschillende soorten lichaamstypes zijn, en dat het afhankelijk is van welk lichaamtype jij bent in welke mate je zal afvallen (of aankomen). Daarnaast benadrukt hij erg dat je mindset een van de belangrijkste aspecten is als je je lichaam wilt verbeteren.

Het boek is zeer fijn geschreven op een manier die iedereen zal begrijpen en staat boordevol tips over je lichaam, de voordelen en nadelen van bepaalde voedingsstoffen en natuurlijk mindset en motivatie. Wat Wordfit.nl betreft is dit zeker een aanrader voor iedereen die zijn lichaam wilt verbeteren. Verwacht geen magische pil, maar wel een realistisch geschreven boek.

Info en bestellen: Op de cover van Men’s Health in 100 dagen, Guy van der Reijden, Uitgeverij A.W. Bruna LeV, €14,95