luxe interieur blog

Je hebt vast wel eens iemand horen zeggen dat hij of zij eiwitshakes gebruikt bij het sporten. Er bestaan veel meer soorten van eiwitsupplementen. Zo heb je eiwitpoeder, maar ook eiwitrepen. Er is genoeg om uit te kiezen. Extra eiwitten kunnen goed voor je zijn. Dit is vooral het geval als je net hard hebt gesport. De extra eiwitten zorgen voor een goede opbouw van je spieren. De kunst is alleen om niet te veel eiwitten binnen te krijgen. Wil je weten waarom je die extra eiwitten nodig hebt als je sport? Lees dan snel verder.

Eiwitten

Iedereen moet dagelijks genoeg eiwitten binnenkrijgen. Eiwitten zijn namelijk voedingstoffen die je nodig hebt. Eiwitten kan je binnenkrijgen door onder andere vlees, kaas, noten en brood te eten. Om te bepalen hoeveel eiwitten je nodig hebt, kan je het beste 0,8 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden. Ben je op het moment zwanger? Of ben je een vegetariër? In dat geval heb je iets meer eiwitten nodig dan andere mensen. Het is in ieder geval belangrijk dat je niet te veel eiwitten binnenkrijgt op een dag. Houd je eiwitinname daarom goed in de gaten.

Opbouwen en onderhouden van spieren

Sport je graag om spieren op te bouwen? Dan zijn eiwitten erg belangrijk. Het is vooral belangrijk als je aan intensieve trainingen doet. Je spieren worden tijdens een intensieve training namelijk heel erg belast waardoor je spierpijn kan krijgen. Door een eiwitsupplement te consumeren, verminder je de kans op (erge) spierpijn. Daardoor kan je ervoor zorgen dat je jouw spieren goed kan opbouwen, maar ook kan onderhouden. Het zou zonde zijn als je een goede spiermassa opbouwt om het vervolgens te laten verwateren. Eiwitsupplementen kunnen dus een goede aanvulling zijn op het gebied van opbouwen en onderhouden van je spieren als je dit belangrijk vindt.

Hulp bij herstellen

Wanneer je hebt gesport, heb je vast een keer spierpijn gevoeld. Eiwitten kunnen je helpen met het herstellen van de spieren zodat je hopelijk iets minder spierpijn ervaart. Hier kan je verschillende supplementen voor kopen. Denk bijvoorbeeld aan een eiwitshake of eiwitsmoothie. Je kan tegenwoordig overal en nergens eiwitsupplementen krijgen. Een supplementen winkel is daar speciaal voor gemaakt. Wanneer je zelf niet zo goed weet welk eiwitsupplement het beste voor jou is, kan je je daar altijd over laten adviseren. Twijfel daar vooral niet over. Er is geen vast moment waarop je een eiwitsupplement per se zou moeten consumeren. Dat is helemaal aan jezelf. Vind je het fijner voor het sporten dan na het sporten? Dan kan dat prima!

Niet genoeg eiwitten

Het is vooral voor sporters belangrijk dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Mede om de reden dat je goed voor je spieren moet zorgen en de kans moet geven om goed te kunnen herstellen na een training. Het maakt daarbij niet uit of het intensief was of niet. Soms lukt de dagelijkse eiwitinname niet helemaal. In dat geval kan je het beste een eiwitsupplement gebruiken om toch aan die dagelijks eiwitinname te komen.

No Comments Yet

Comments are closed