Tuurlijk, ze vindt je leuk. Maar zou het niet nóg beter zijn als ze haar handen niet van je af kon houden? Wordfit.nl ondervroeg vrouwen om achter haar favoriete mannelijke lichaamsdelen te komen. Waar ze bij weg smolten? Lees verder..

De meeste van deze oefeningen maken gebruik van lichaamsgewicht. Je hebt dus geen gewichten nodig om haar centrum van aandacht te worden! Oefeningen op basis van lichaamsgewicht laten je lichaam harder werken om je in balans te houden, wat resulteert in een nóg hardere en betere training. Herhaal de volgende oefeningen zovaak je kunt 3 keer per week, en je hebt een lichaam waar zij bij weg zal smelten.

Armen

armenAls je toegang hebt tot een dip-bar (die gymnasten gebruiken), gebruik deze dan om dips op uit te oefenen. Dit zal je rug, triceps en buikspieren zichtbaarder maken. Maak je overigens geen zorgen als dit je maar enkele keren lukt, dippen is een gevorderde workout die veel mensen als lastig ervaren.  Heb je geen parallelle staven tot je beschikking? Zet dan twee stoelen met de rugkant tegenover elkaar  op gelijke hoogte, en voltooi de dips op deze manier. Voor de biceps kan je het beste pull-ups verrichten. Gebruik hiervoor de pull-up bar in je fitness-school, koop een chin-up bar voor in je deuropening of bezoek de plaatselijke speelplaats.

Benen

benenBenen als David Beckham of Wesley Sneijder? Squats zijn vanaf nu je beste vriend. Ga naast een tafel staan op taillehoogte en pak de rand met een hand vast voor balans. Squat naar beneden totdat je bovenbenen parallel tot de vloer zijn. Probeer te balanceren op de bal van je voet om dit correct uit te voeren. Werk je dan terug naar een staande positie. Dit is 1 herhaling.  Zorg ervoor dat je bovenlichaam in een rechte lijn blijft als je naar beneden gaat. Door het buigen van je rug zal je de isolatie van je quadriceps verlagen, en meer je hamstrings en bilspieren gebruiken. Deze oefeningen zal je een strakke en sterke look geven rondom je kienen.

Bilspieren

bilspierenNee, niet alleen wij kijken naar welgevormde billen. Ook de dames houden van een strak, stevig achterwerk. Lunges zijn een geweldige oefening om je bilspieren goed te isoleren. Begin aan het begin van een kamer en doe Walking Lunges tot het eind van de kamer. 10 tot 15 herhalingen per been is een goed streven. Als je niet over de nodige ruimte beschikt, kan je ook staande Lunges doen. Voor nóg  een grotere uitdaging kan je dumbells in elke hand houden tijdens de herhalingen. Een barbell achter je schouders houden werkt ook. Zorg er hoe dan ook voor dat je genoeg uitdaging hebt zodat de laatste herhalingen zwaar worden om uit te voeren.

Borstspieren
borstspierenNormale push-ups creëren een sterke borstkas, maar als je wilt dat ze écht haar hoofd op je borst laat rusten, probeer dan eens side-to-side push-ups. Start in de normale verhoogde push-uphouding, maar in plaats van op en neer te gaan, probeer je nu je borst zo dicht mogelijk naar je linkerhand te brengen. Kom weer omhoog, en doe hetzelfde voor je rechterhand. Te makkelijk? Laat je borst de grond raken en houd de positie vast met een rechte rug. In de sportschool kan je de Pectoral Fly Machine gebruiken. Je borstkas zal er groter en gespierder uit komen te zien, en het is niet moeilijk om uit te voeren. Probeer 10 herhalingen uit te voeren, en kies een gewicht dat aan het eind van elke set zwaar wordt.
Buikspieren
buikspieren2
Deze kunnen we natuurlijk niet vergeten. Wie wilt er nu geen six-pack abs? Je buikspieren zijn nog een reden om een pull-up bar aan te schaffen, en kan je de meest effectieve buikspieroefening geven die er is. Pak de bar vast met beide handen en laat je benen los hangen. Hef vervolgens je knieën op richting je borstkas, waarbij je je lichaam zo veel mogelijk probeert op te krullen. Laat nu je benen weer zakken; dit is 1 herhaling. In tegenstelling tot traditionele crunches, gebruik je bij leg-raises een veel groter gedeelte van je middenrif en een grotere range-of-motion, waardoor je veel sneller die harde, sterke buikspieren tevoren zal toveren. Zorg ervoor dat je voldoende rust houdt tussen de dagen door, om zo uitputting te voorkomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*